Žádost o snížení nájemného
V případech, kdy přes upozornění nedojde k odstranění závady, která podstatně nebo po delší dobu zhoršuje užívání bytu, má bydlící nárok na přiměřenou slevu z nájemného.
Žádost o poskytování slev z nájemného nebo z úhrady za užívání bytu je řešena v souladu s platnou směrnicí družstva.
Postup
- Na správní složku družstva bude žadatelem předložena písemná žádost volnou formou o slevu z nájemného nebo z úhrady za užívání bytu, která bude obsahovat:
-
- Jméno a příjmení žadatele
- Adresu a číslo bytu
- Zdůvodnění žádosti
- Termín, kdy byla závada hlášena příslušnému technikovi domu
- Vyjádření zástupce domu k předkládané žádosti.
- Vedoucí provozního úseku zajistí prověření důvodnosti podané žádosti. O věcném prověření žádosti se provede zápis.
- Uskuteční se podrobné prověření způsobu odstranění příčiny a doloží se potřebné podklady o zjištěné vadě (zápis o zjištění vady, zápis o termoregulačním měření, odborný posudek znalce apod.).
- Stanoví se způsob a termín odstranění závadného stavu a výše předpokládaných finančních nákladů na odstranění závady (je-li to možné určit).
- Všechny podkladové materiály budou předloženy jednání technické komise a s jejím stanoviskem pak nejbližšímu zasedání představenstva družstva.
- V případě, že žádosti bude vyhověno, bude sleva poskytována do doby odstranění příčiny, maximálně po dobu šesti měsíců. Pokud není závada z objektivních příčin odstraněna v termínu šesti měsíců, lze provést přehodnocení žádosti v technické komisi a v následném jednání představenstva družstva opakovaně přiznat slevu.