Úhrady měsíčního předpisu záloh lze provádět těmito způsoby: (netýkají se Společenství vlastníků bytů (jednotek) a bytových družstev ve správě družstva).
Pro tuto platbu je nutné nejpozději do 20. dne předchozího měsíce nahlásit na účtárně nájemného spojovací číslo plátce (písemně, e-mailem, osobně), které je uvedeno na každém rozpisu SIPO. Při změně předpisu záloh správce upraví jeho výši automaticky.
Plátce, který má sporožirový účet u České spořitelny, založí v ČS tzv. „Souhlas s inkasem“. Současně na účtárně nájemného musí osobně, písemně nebo e-mailem nahlásit číslo účtu a období, od kterého je možno zálohy inkasovat. Družstvo bude měsíčně inkasovat částku v předepsané výši, a to vždy k 5. dni běžného měsíce. Pokud tento den připadne na den pracovního klidu, popř. svátek, inkaso se provede předcházející pracovní den. Pokud není v den inkasa na účtu plátce dostatečný stav finančních prostředků, je inkaso prováděno znovu ke 21. dni v měsíci. Při změně předpisu záloh družstvo samo upraví výši inkasovaných záloh.
Založení i zrušení souhlasu s inkasem je nutné vždy nahlásit na účtárně nájemného nejpozději do 25. dne předchozího měsíce.
Číslo sběrného účtu MÍR, stavební bytové družstvo pro platbu inkasem je 100103701.
Složenky družstvo zpravidla zasílá půlročně zástupcům jednotlivých domů, kteří zabezpečí jejich roznášku do schránek. V případě kontaktní adresy se složenky rozesílají samostatně na uvedenou adresu.
Úhrady na pokladně lze provádět pouze v úřední hodiny. Manipulační poplatek za úhradu na pokladně do částky 5 000,- Kč poplatek činí 10,- Kč, od 5 001,- Kč pak 15,- Kč.
Plátce, který má vlastní osobní účet, si zadá ve své bance jednorázový nebo trvalý příkaz k úhradě. Při tomto způsobu úhrady je nutné vždy uvádět správný variabilní symbol bytu (desetimístný znak, který je uveden na každém předpisu záloh) z důvodu správného zaúčtování platby. Pokud tento symbol nebude uveden správně, vystavuje se plátce nebezpečí, že platba na jeho byt nebude zaúčtována a družstvo bude evidovat dluh.
Při změně výše záloh musí plátce sám změnit svůj příkaz v bance.
Každou změnu způsobu úhrady měsíčního předpisu záloh je nutné vždy nahlásit na účtárnu nájemného, aby se zabránilo případným nesrovnalostem.
Nájemce bytu pro změnu počtu osob v bytě vyplní předepsaný formulář Změna počtu osob . Vyplněný formulář doručíte osobně, zašlete poštou na adresu družstva, případně e-mailem na oddělení členských vztahů.
Po předložení tohoto formuláře bude provedena změna v nájemní smlouvě a změna úhrady měsíčního předpisu záloh.
Reklamace vyúčtování služeb posledního aktuálního zúčtovacího období je možno uplatnit v souladu vyhl. č. 372/2001 Sb. § 7, odst. 4 pouze písemnou formou ve lhůtě max. do 21. dnů od jeho doručení. Termín posledního možného uplatnění písemné reklamace je 21. května.
V reklamaci uvede uživatel bytu konkrétní zjištěnou chybu. Před vlastním odesláním si zajistí vyjádření od zástupce společenství (domu). Zástupce domu (předseda samosprávy) překontroluje u uplatněné reklamace její oprávněnost. U reklamace spotřeby vody se uvede aktuální stav bytových vodoměrů v bytové jednotce. Na reklamaci potvrdí zástupce domu aktuální stav bytových vodoměrů a dále uvede z jakých prostředků bude hrazen finanční rozdíl a zda bude požadováno opakované zpracování vyúčtování služeb pro celé středisko za stanovenou úhradu.
Vyúčtování služeb za zúčtovací období obdrží v písemné formě každý uživatel bytové jednotky ve správě družstva MÍR, SBD v souladu § 7, odst. 1 vyhl. 372/2001 Sb., tj. v termínu do čtyř kalendářních měsíců na sdělenou kontaktní adresu bytové jednotky.
Ze zkušeností minulých let se dá konstatovat, že většina reklamací vyúčtování služeb je neoprávněná, a proto je nutno věnovat zodpovědnější přístup všech uživatelů bytů již při zjišťování skutečností, které mají vliv na vyúčtování služeb. Zejména jde o správné provedení fyzických odečtů bytových vodoměrů, řádné hlášení všech změn týkajících se počtu osob v bytové jednotce, umožnění fyzických odečtů jednotlivých indikátorů tepla.
Uživatel bytové jednotky je povinen každou změnu počtu osob neprodleně hlásit na oddělení členské evidence. Reklamace vyúčtování služeb týkající se nenahlášené změny počtu osob v bytové jednotce nebude zpětně uznána.
V případě prodeje bytové jednotky ve vlastnictví je nutno, aby současně s podepsanou kupní smlouvou předávanou na KÚ byla tato skutečnost sdělena i na oddělení členské evidence. Změna vlastníka bytové jednotky může být zohledněna až k prvnímu dni následujícího měsíce. Zpětný termín skutečného prodeje nelze zohlednit. Rozúčtování nákladů k jinému dni lze provést pouze ručním zpracováním, po uplatnění žádosti a uhrazení stanovené úhrady na pokladně družstva MÍR, SBD.
Většina reklamací se týká spotřeby vody. Povinností každého uživatele bytu je umožnit fyzický odečet a dále překontrolovat zapsané stavy. Odečty bytových vodoměrů jsou prováděny zástupcem domu (společenství) nebo pověřenou osobou. Správnost stavů bytových vodoměrů stvrzuje uživatel bytu při odečtu na sestavě k tomu určené. Provádění odečtů je nutno věnovat maximální pozornost.
Reklamace nebude uznána v případě, že uživatel bytu podepíše chybný stav.
Reklamace spotřeby vody bude řešena a uznána pouze v případě, že bude zjištěna závada bytového vodoměru.
Reklamace účtovaných nákladů tepla při rozdělovačích topných nákladů nebude uznána v případě neumožnění odečtů jednotlivých indikátorů a dále při zjištění neoprávněné manipulace.
Zaslaná reklamace nebude bez vyjádření zástupce domu (zástupce společenství …) vyřizována.
© Všechna práva vyhrazena | Podmínky ochrany osobních údajů
Created with ❤ by imcerny.com
Abychom mohli poskytovat co nejlepší zážitky, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečné ID na těchto stránkách. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může negativně ovlivnit některé funkce a vlastnosti.