Zálohy a Vyúčtování služeb

Úhrada měsíčního předpisu

Měsíční předpis úhrad spojených s užíváním bytu, zálohy na služby a příspěvky na správu domu a pozemku jsou členové povinni platit vždy v termínu uvedeném ve stanovách.

Úhrady lze provádět níže uvedenými způsoby:

Tímto způsobem je možné platit pouze v případě, že má družstvo nebo společenství vlastníků uzavřenou Příkazní smlouvu na SIPO.

Pro tuto platbu je nutné nejpozději do 20. dne předchozího měsíce nahlásit na odd. předpisů plateb a vyúčtování spojovací číslo plátce (písemně, e-mailem, osobně), které je uvedeno na každém rozpisu SIPO.

Předtištěné složenky jsou na základě požadavku vždy zasílány na půl roku jednotlivým vlastníkům/nájemcům.

Úhrady měsíčních předpisů plateb na pokladně mohou provádět v hotovosti nebo přes platební terminál pouze nájemci družstevních bytů, a to v úředních hodinách. K úhradě je vždy účtován manipulační poplatek dle platného ceníku.

Plátce si zadá ve své bance jednorázový nebo trvalý příkaz k úhradě. Při tomto způsobu úhrady je nutné vždy uvádět správný variabilní symbol bytu (desetimístný znak, který je uveden na každém předpisu úhrad) z důvodu správného přiřazení a zaúčtování platby. 

Každou změnu způsobu úhrady měsíčního předpisu záloh je nutné vždy nahlásit na účtárnu nájemného, aby se zabránilo případným nesrovnalostem.

Vyúčtování služeb

Vyúčtování služeb se dle zákona o službách č. 67/2013 Sb., ve znění pozdějších předpisů, provádí jednou ročně za celé zúčtovací období, kterým je kalendářní rok a vždy na aktuálního vlastníka/nájemce.

Vyúčtování služeb je zpracováváno dle platných právních předpisů a stanov.

Příjemce služeb (vlastník/nájemce) obdrží vyúčtování služeb nejpozději do 4 měsíců od skončení zúčtovacího období.

V případě změny vlastníka bytu lze provést rozúčtování služeb až po řádném vyúčtování a na základě písemné žádosti, která musí obsahovat konečné stavy vodoměrů SV a TV k datu, ke kterému se bude rozúčtování provádět. Dále musí být žádost podepsána původním i aktuálním vlastníkem. Poplatek za provedení rozúčtování je uveden v platném ceníků.

Reklamace vyúčtování služeb

Reklamaci vyúčtování služeb je nutno podávat písemně s uvedením konkrétního důvodu do 30 dnů od doručení.

V reklamaci uvede uživatel bytu konkrétní zjištěnou chybu. Před vlastním odesláním si zajistí vyjádření od zástupce společenství (domu). Zástupce domu překontroluje u uplatněné reklamace její oprávněnost. U reklamace spotřeby vody se uvede aktuální stav bytových vodoměrů v bytové jednotce. Na reklamaci potvrdí zástupce domu aktuální stav bytových vodoměrů a dále uvede z jakých prostředků bude hrazen finanční rozdíl a zda bude požadováno opakované zpracování vyúčtování služeb pro celý dům za stanovenou úhradu dle platného ceníku služeb.

Reklamace spotřeby vody bude řešena a uznána pouze v případě, že bude zjištěna závada bytového vodoměru.

Reklamace účtovaných nákladů tepla při rozdělovačích topných nákladů nebude uznána v případě neumožnění odečtů jednotlivých indikátorů a dále při zjištění neoprávněné manipulace.

Zaslaná reklamace nebude bez vyjádření zástupce domu (zástupce společenství …) vyřizována.

Kontaktní údaje na účetní, které mají na starosti jednotlivé domy jsou dostupné zde, případně v portálu POSCHODECH

Oddělení předpisů, plateb a vyúčtování

(dveře č. 49, 50, 1. patro)