Měsíční předpis úhrad spojených s užíváním bytu, zálohy na služby a příspěvky na správu domu a pozemku jsou členové povinni platit vždy v termínu uvedeném ve stanovách.
Úhrady lze provádět níže uvedenými způsoby:
Tímto způsobem je možné platit pouze v případě, že má družstvo nebo společenství vlastníků uzavřenou Příkazní smlouvu na SIPO.
Pro tuto platbu je nutné nejpozději do 20. dne předchozího měsíce nahlásit na odd. předpisů plateb a vyúčtování spojovací číslo plátce (písemně, e-mailem, osobně), které je uvedeno na každém rozpisu SIPO.
Předtištěné složenky jsou na základě požadavku vždy zasílány na půl roku jednotlivým vlastníkům/nájemcům.
Úhrady měsíčních předpisů plateb na pokladně mohou provádět v hotovosti nebo přes platební terminál pouze nájemci družstevních bytů, a to v úředních hodinách. K úhradě je vždy účtován manipulační poplatek dle platného ceníku.
Plátce si zadá ve své bance jednorázový nebo trvalý příkaz k úhradě. Při tomto způsobu úhrady je nutné vždy uvádět správný variabilní symbol bytu (desetimístný znak, který je uveden na každém předpisu úhrad) z důvodu správného přiřazení a zaúčtování platby.
Každou změnu způsobu úhrady měsíčního předpisu záloh je nutné vždy nahlásit na účtárnu nájemného, aby se zabránilo případným nesrovnalostem.
Vyúčtování služeb se dle zákona o službách č. 67/2013 Sb., ve znění pozdějších předpisů, provádí jednou ročně za celé zúčtovací období, kterým je kalendářní rok a vždy na aktuálního vlastníka/nájemce.
Vyúčtování služeb je zpracováváno dle platných právních předpisů a stanov.
Příjemce služeb (vlastník/nájemce) obdrží vyúčtování služeb nejpozději do 4 měsíců od skončení zúčtovacího období.
V případě změny vlastníka bytu lze provést rozúčtování služeb až po řádném vyúčtování a na základě písemné žádosti, která musí obsahovat konečné stavy vodoměrů SV a TV k datu, ke kterému se bude rozúčtování provádět. Dále musí být žádost podepsána původním i aktuálním vlastníkem. Poplatek za provedení rozúčtování je uveden v platném ceníků.
Reklamaci vyúčtování služeb je nutno podávat písemně s uvedením konkrétního důvodu do 30 dnů od doručení.
V reklamaci uvede uživatel bytu konkrétní zjištěnou chybu. Před vlastním odesláním si zajistí vyjádření od zástupce společenství (domu). Zástupce domu překontroluje u uplatněné reklamace její oprávněnost. U reklamace spotřeby vody se uvede aktuální stav bytových vodoměrů v bytové jednotce. Na reklamaci potvrdí zástupce domu aktuální stav bytových vodoměrů a dále uvede z jakých prostředků bude hrazen finanční rozdíl a zda bude požadováno opakované zpracování vyúčtování služeb pro celý dům za stanovenou úhradu dle platného ceníku služeb.
Reklamace spotřeby vody bude řešena a uznána pouze v případě, že bude zjištěna závada bytového vodoměru.
Reklamace účtovaných nákladů tepla při rozdělovačích topných nákladů nebude uznána v případě neumožnění odečtů jednotlivých indikátorů a dále při zjištění neoprávněné manipulace.
Zaslaná reklamace nebude bez vyjádření zástupce domu (zástupce společenství …) vyřizována.
Nájemce bytu pro změnu počtu osob v bytě vyplní předepsaný formulář Změna počtu osob . Vyplněný formulář doručíte osobně, zašlete poštou na adresu družstva, případně e-mailem na oddělení členských vztahů.
Po předložení tohoto formuláře bude provedena změna v nájemní smlouvě a změna úhrady měsíčního předpisu záloh.
Abychom mohli poskytovat co nejlepší zážitky, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečné ID na těchto stránkách. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může negativně ovlivnit některé funkce a vlastnosti.