Havarijní situace a pojistné události

Havarijní situace v domě

V případě havárie v domě je nutné především:

  • nahlásit havárii statutárnímu orgánu společenství (či zástupci samosprávy) a neprodleně zajistit odpojení místa havárie od dalšího přívodu energie, vypnutím příslušného jističe nebo hlavního jističe u elektrické energie a uzavření přívodu vody do příslušné stoupačky v případě vody a tepla.

  • zajistit místo havárie z hlediska bezpečnosti, aby nedošlo k dalšímu poškození majetku, osob a zvířat,

  • nahlásit tuto havárii příslušnému provoznímu technikovi družstva MÍR, stavební bytové družstvo, a to primárně e-mailem.

Pro případy havárií vede družstvo v sekci údržby a havárie seznam havarijních služeb. 

Poznámka: Vždy je vhodné zajistit fotodokumentaci poškozeného majetku.

Nahlášení pojistné události

V případě havárie v domě je nutné především:

  • pořídit ihned fotodokumentaci,

  • o zjištěné situaci informovat statutární orgán společenství (či zástupce samosprávy), který zajistí další kroky ve spolupráci se smluvním správcem,

  • pojistné události má za smluvního správce na starosti příslušný provozní technik, který statutárnímu orgánu (či zástupci samosprávy) sdělí, jaké doklady potřebuje k vyřízení škodné události doložit. Následně zajistí nahlášení pojistné události pojistiteli.

  • MÍR, stavební bytové družstvo, je pojištěno u společnosti Kooperativa a.s.
  • Podrobnější informace k vyřízení pojistné události Vám budou poskytnuty u odpovědného technika provozu domu správní složky družstva.

Provozní technici

(dveře č. 14, 15, přízemí)